خرید از بانه

خرید تلویزیون و انواع لوازم خانگی از بانه
جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۴۲ ق.ظ

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی

دو شرکت بوش و ال جی در رده ی برترین شرکتها در زمینه ی طراحی و تولید لوازم خانگی قرار دارند که توانسته اند قسمت بزرگی از بازار جهانی را در اختیار بگیرند. کمپانی ال جی یکی از شرکت های به نامی است که سالهای طولانی است در زمینه ی تولید محصولات الکترونیکی فعالیت دارد و توانسته است کاربران و مشتریان بسیار زیادی را به خود جذب نماید. یکی از محصولات این شرکت ماشین های ظرفشویی است. که در ادامه ی این مطلب به شرح و بررسی دقیق تر تولیدات این برند خواهیم پرداخت. کمپانی آلمانی بوش دیگر شرکت معروف و به نامی است که در زمینه ی طراحی و تولید لوازم خانگی فعالیت دارد و ماشین ظرفشویی های تولید شده توسط این شرکت مشتری های زیادی دارد.

در هنگام انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی مناسب و ایده آل نکاتی وجود دارد که باید توجه ویژه ای به آن داشت، از جمله عملکرد، طراحی، میزان صدا و … که هر دو کمپانی بوش و ال جی با بهره گیری از فناوری های روز دنیا و همچنین رفع عیب های نسل های گذشته توانسته اند ماشین ظرفشویی های بسیار با کیفیت و مطلوبی را روانه ی بازار کنند. در ادامه به بررسی برخی قابلیت های حائز اهمیت در هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی می پردازیم.پس با هم به مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی می پردازیم.

طراحی

زیبایی دکوراسیون آشپزخانه جزو نکاتی است که کاربران در هنگام انتخاب هر وسیله آشپزخانه توجه ویژه ای به آن دارند. ال جی تا به امروز تقریبا 10 مدل ظرفشویی روانه ی بازار کرده است و مدل های این شرکت با داشتن رنگ های استیل، استیل مات و سفید می تواند زیبایی خاصی را به محیط آشپزخانه ی شما ببخشد. همچنین از لحاظ طراحی ظاهر نیز ظرفشویی های ال جی با داشتن کنترل پنل جلو و پنهان می تواند هر سلیقه ای را پوشش دهد.

ماشین ظرفشویی های بوش در سری های Ascenta 100، 300، 500، 800 و Benchmark تولید شده اند که در سری اول (100) بدنه ی ظرفشویی ها از جنس فولاد ضد زنگ و پلاستیک است. ولی در سری های بعدی در ساخت بدنه ی آنها از استیل ضد زنگ بهره گرفته شده است. همچنین در سری 500 از سیستم EasyGlide که قفسه های آن دارای حرکت روانی هستند و طراحی درب جلویی آن فوق العاده است بهره گرفته شده است. در کل باید گفت که از لحاظ زیبایی و طراحی محصولات ال جی و بوش هر دو بسیار مناسب اند و شما بسته به دکوراسیون و رنگ کابینت های آشپزخانه می توانید هر کدام از آنها را انتخاب نمایید.

 

کارایی ظرفشویی ال جی و بوش

همان گونه که می دانید مهم ترین مساله در هنگام انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی مناسب کارایی و عملکرد آن است. ماشین ظرفشویی های ال جی دارای 9 برنامه شستشو، 8 آپشن اضافی و ماشین ظرفشویی های بوش 7 برنامه شستشو و 7 آپشن اضافی دارد. ظرفشویی های ال جی از فناوری بخار آب استفاده می کنند و همچنین ظرفشویی بوش آب را به شدت برای تولید بخار گرم می کند. که هر دو مدل می توانند سخت ترین لکه ها را پاک کنند.

جنس داخلی دستگاه تاثیر بسیار زیادی در عملکرد خشک کردن دستگاه دارد، که بخش داخلی هر دو مارک از جنس فولاد ضد زنگ است به غیر از ظرفشویی های سری 1 بوش که دارای سبدهای پلاستیکی و دیواره های استیل ضد زنگ است. هر دو کمپانی از یک سیستم خشک کن متراکم بهره می برند که از دیواره های استیل ضد زنگ خود برای خشک کردن رطوبت و بخار داخل استفاده می کنند. ظرفشویی های بوش علاوه بر گرمای تولید شده از چرخه شسشتو از یک خشک کن بخار نیز بهره می برد و ال جی نیز با افزودن یک فن ترکیبی به فن خشک کن، سریعتر ظروف را خشک می نماید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر لوازم خانگی از فناوری های روز و سنسور ها بهره می برند تا بتوانند عملکرد خوبی را به کاربر ارائه دهند. وجود سنسور های تشخیص میزان کثیف بودن می تواند زمان شستشو، درجه حرارت و میزان آب مصرفی را تعیین کند که خوشبختانه هر دو برند ال جی و بوش از این سنسور ها بهره می برند.

ماشین ظرفشویی های بوش با استفاده از بخار پمپاژ شده سخت ترین لکه ها را از روی ظروف پاک می کنند. همچنین ماشین ظرفشویی های این شرکت دمای آب را به حدی بالا می برند تا آب داغ شود و بتواند لکه ها را پاک نماید. به دلیل استفاده ی ماشین ظرفشویی از آب شهری که سخت است ممکن است که پس از شستشوی ظروف لکه بر روی آنها باقی بماند. بنابراین بر روی ظرفشویی های ال جی و بوش مکانیزم های نرم کردن یا تصفیه ی آب قرار داده شده است تا بتواند رضایت شما را پس از شستشو به دست آورد. 

ظرفشویی بوش و ال جی

هوشمند بودن یکی از نکاتی است که در هنگام انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه داشت. شما می توانید از گوشی های هوشمند برای کنترل ماشین های ظرفشویی استفاده کنید و با کمک Amazon Alexa و Google Assistant شما حتی می توانید از طریق دستورات صوتی ماشین ظرفشویی خود را کنترل نمایید، هوشمند بودن در هر دو برند ال جی و بوش جای گذاری شده است. در ظرفشویی های بوش با استفاده از برنامه Home Connect می توانید چرخه شستشو را شروع کنید، ببینید چه اتفاقی می افتد، هشدارهای نشت را دریافت کنید و … همچنین در ظرفشویی های ال جی هم می توانید با برنامه SmartThinQ کار ها را کنترل نمایید. این برند از فناوری NFC Tag-on بهره می برد که از فاصله نزدیک می توانید ظرفشویی را با گوشی هوشمند خود ارتباط دهید و در واقع چیزی شبیه به بلوتوث است. این تکنولوژی می تواند چرخه های جدید سفارشی را که بر روی گوشی هوشمند خود بارگذاری یا دانلود نموده اید به ماشین ظرفشویی انتقال دهد.

 

 

سر و صدا

صدای تولیدی توسط ظرفشویی بسیار حائز اهمیت است. چرا که هر چرخه ی شستشو 1 الی 2 ساعت وقت لازم دارد بنابراین باید محصول انتخابی شما کم صدا باشد تا آرامش را در محیط به وجود آورد. ایده آل ترین مدل های ظرفشویی زیر 40 دسی بل صدا دارد اما به دلیل گران بودن قیمت آنها همه ی افراد قدرت خرید آنها را ندارند. ماشین ظرفشویی های بوش در بعضی از مدل ها 38 دسی بل صدا دارند و همچنین ماشین ظرفشویی های ال جی بین 44 تا 48 دسی بل صدا دارند. در کل می توان گفت که ماشین ظرفشویی های بوش کم صدا تر هستند.

 

ظرفشویی بوش

نتیجه گیری

 از لحاظ قابلیت و امکانات هر دو برند مناسب بوده و عملکرد ایده آلی را از خود ارائه می دهند. همچنین از لحاظ صدای تولید شده نیز هر دو برند مناسب بوده اما در کل برند بوش کم صدا تر است. محصولات بوش از طول عمر بسیار بالایی برخوردارند و طبیعتا قیمت آنها نیز گران تر است. در عوض محصولات ال جی در ایران پشتیبانی بهتری دارند و از لحاظ قیمت نیز در جایگاه بهتری هستند. حال شما می توانید جهت خرید ماشین ظرفشویی مورد نیاز خود سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی کاکابیست ثبت نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۶
mohammad azizi

نظرات  (۱)

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی