خرید از بانه

خرید تلویزیون و انواع لوازم خانگی از بانه
يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۴ ب.ظ

تکنولوژی های جدید تلویزیون مدرن

سیر تکاملی تکنولوژی تلویزیون

تاریخ پیدایش تلویزیون ها به سال ۱۹۲۸ میلادی برمیگردد. در سال ۱۹۲۸، شرکت توسعه تلویزیون (BTDC tv ) اولین انتقال تلویزیون  trans-Atlantic دنیا را بین لندن و نیویورک به انجام رساند.

در  چند دهه پس از نوآوری و شرکت BTDC ، تکنولوژی در زمینه تلویزیون به طور چشمگیری تغییر کرد. در این مقاله برای شما ۱۰ مدل تلویزیون را که از گذشته تاکنون پدیدار شده اند را معرفی میکنیم.

۱. تلویزیون CRT

اگر شما  بین سالهای ۱۹۶۰  تا  ۲۰۰۰ تلویزیونی را خریداری کردید، احتمالا میدانید که آنها با یک لامپ کاتدی (CRT) کار میکردند. هر مجموعه CRT یک لوله خلاء با اسلحه الکترونی دارد که الکترونهای قرمز، سبز و آبی را بر روی یک صفحه فسفری پرتاب میکند. اشعه ها روی صفحه تاریک جمع میشوند و هزاران نقطه قرمز و سبز یا آبی را برای تشکیل تصویر ایجاد می کنند.


ctr tv

۲. ال سی دی – LCD TV

تلویزیون LCD: نمایشگر های کریستال مایع یا LCD ، اولین نوع از نمایشگرها بودند که ضخامت کم را به جهانیان و کاربران تلویزیون دنیا معرفی کردند و این نکته دست طراحان تلویزیون را برای طراحی صفحه نمایش های باریک و فوق باریک که در ضمن کیفیت تصویر خوب ارائه می کرد را باز می گذاشت.

lcd tv

۳. تلویزیون پلاسما | Plasma TV

تلویزیون‌های پلاسما  برای نمایش پیکسل‌ها از سلول‌هایی حاوی « گازهای یونیزه شده » یا همان پلاسما استفاده می‌کنند. این تلویزیون‌ها روشنایی بسیار بالایی دارند و در عین حال رنگ سیاه را بسیار بهتر از تلویزیون LCD  به نمایش می‌گذارند.

۴. تلویزیون دیجیتال – DIGITAL TV

تلویزیون دیجیتال در واقع نسل جدیدی از تلویزیون‌ ها می باشند که برتری های زیادی نسبت به پخش آنالوگ شبکه های تلویزیونی دارند. در سیستم دیجیتال علاوه بر اینکه کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر میباشد ، صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری را در اختیار بینندگان خود قرار دهد.

۵. HD TV

در تلویزیون HD  کیفیت به بالاترین حد می رسد به طوری که تمام جزئیات تصویر قابل مشاهده خواهد بود. فرمت HD تصاویری با وضوح ۱۰۸۰×۱۲۹۰ پیکسل ارائه می دهد. این سیستم با نام و فرمت ۱۰۸۰ پیکسل هم معروف است.

۶. تلویزیون ۳D TV

تلویزیون سه بعدی نوعی از تکنولوژی جدید تلویزیون است که به مصرف کنندگان این امکان  را می دهد تا برنامه های تلویزیونی، فیلم، بازی و ویدیوهای دیگر را بصورت برجسته و سه بعدی مشاهده کنند. این تلویزیون ها با فریب دادن چشم و مغز انسان بعد سوم و عمق را به تصاویر اضافه می کنند.

3d tv

۷.تلویزیون ال ای دی | LED TV

تلویزیون های ال ای دی بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده می کند. البته این تلویزیون ها بطور ۱۰۰ درصد LED نیستند و نباید این نام به آنها اطلاق شود. نمایشگرهای واقعی LED همچنان برای نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اهداف تجاری استفاده می شود.

led tv

۸. تلویزیون های هوشمند – SMART TV

تلویزیون هوشمند مثل تلفن هوشمند کارایی های فراوانی دارد به عنوان مثال از طریق این تلویزیون ها می توانید

سرویس های مختلف اینترنتی را دریافت کنید ، ویدئو و تصاویر آنلاین ببینید و یا اینکه بازی مورد علاقه خود را بازی کنید.

 

smart tv

 

۹. تلویزیون OLED TV

تکنولوژی اولد در تلویزیون مهمترین پیشرفت در چند دهه اخیر در صنعت تلویزیون می باشد.برای ایجاد رنگ در این تلویزیون ها فقط نیاز به ۳ رنگ سبز، آبی و قرمز دارید .این تلویزیون ها با عبور جریان الکتریسیته از موادی که این رنگ‌ها را تولید می کنند، کار می کنند. هیچ تکنولوژی تلویزیون دیگری این طور مستقیم نور را به وجود نمی آورد.

تلویزیون OLED  تکنولوژی جدیدی است که کیفیت تصویر حرفه ای را به نمایش می گذارد جالب است بدانید که در تلویزیون‌ های OLED برای تولید رنگ سیاه، پیکسل به کلی خاموش می‌شود به همین خاطر در رنگ‌های سیاه و تیره شاهد عمق زیاد و نسبت کنتراست فوق العاده خواهیم بود.

 

۱۰.تلویزیون  ۴K TV

تلویزیون‌های UHD 4K وضوح تصویری چهار برابر یک تلویزیون HD را به چشمان شما هدیه میدهد و شما را به جشن رنگ‌ها دعوت می‌کند. تلویزیون ۴K بسیار محبوب است. شبکه ها و شرکت های مختلفی در تلاش هستند تا تلویزیون های فول اچ دی را با کیفیت بیشتری تولید کنند تا لذت تماشای فیلم و بازی با کیفیت ۴K یا Ultra HD را تجربه کنیم. بنابراین در مدت زمان کوتاهی تلویزیون های فول اچ دی جای خود را به صورت کامل به مدل های قدیمی‌ تر تلویزیون دادند.

hd tv


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۰
mohammad azizi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی