شرکت سونی یکی از شرکتهای معروف در جهان است که با تولید محصولات با کیفیت و عالی توانسته است در طول سالهای اخیر مشتریان زیادی را در سراسر جهان جذب خود کند.این شرکت ژاپنی در زمینه تولید محصولات الکترونیکی مانند تلویزیون ، ساندبار ، پلی استیشن و سایر لوازم الکترونیکی و مهم روز فعالیت می کند.

خوب به یاد دارم چندین سال پیش که هنوز اسمارت فون ها و تبلت ها وارد بازار نشده بودند شرکت سونی یک mp4 باکیفیت عالی وارد بازار کرده بود که کیفیتش واقعا محشر بود.قابلیتهای جالبی که داشت این بود که می توانست تا 32 ساعت موزیک و 8 ساعت فیلم پخش کند و فقط نیاز به 3 ساعت شارژ داشت.

وقتی اون دستگاه mp4 رو خریدم خیلی ذوق زده شده بودم ، دائما با هدفون موزیک گوش می دادم و واقعا لذت می بردم چون کیفیتش کم نظیر بود.از اون وقت دیدگاه من به نسبت محصولات سونی همین بوده و خواهد بود چون شرکتی است که محصولاتش از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و هنوز ندیده ام که محصولی تولید کند که کیفیت بدی داشته باشد.

لپ تاپ های سونی که فکر کنم در سالهای 82 تا 92 تولید می شد گرانترین و بهترین نوت بوک های بازار بودند و هنوز هم عده ی زیادی این محصولات نوستالژیک سونی را نگه داشته اند.حقیقتا یکی از خبرهای بدی که بنده چند سال پیش شنیدم این بود که سونی از عرصه تولید نوت بوک و لپ تاپ خارج شد چون می دانستم هیچکدام از لپ تاپ ها به ظرافت سونی و کیفیت ساخت سونی نخواهند رسید.

با این مقدمه می خواهیم در مورد محصولات سونی بیشتر صحبت کنیم پس با کاکابیست همراه باشید.

لیست محصولات سونی

  • گوشی های هوشمند
  • پلی استیشن های سونی
  • دوربین های دیجیتال
  • تلویزیون سونی
  • دستگاههای ساندبار
  • دستگاه های پخش کننده پرتابل
  • حافظه های جانبی و هاردهای SSD
  • ضبط کننده های صدا
  • هدفون ها و اسپیکرهای وایرلس
  • بلوری پلیر هوشمند
  • پروژکتور

در لیست بالا تقریبا به تولیداتی که شرکت سونی دارد اشاره کردیم و سعی می کنیم توضیحی هر چند مختصر در مورد هر کدام ارائه کنیم.

 

گوشی های هوشمند سونی

یکی از محصولات معروف کمپانی سونی گوشی های هوشمند اکسپریا است که هر ساله برای رقابت با غول های دیگر بازار گوشی های هوشمند مانند سامسونگ ، اپل و هواوی به تولید محصولات جدید و ارتقای کیفیت آنها می پردازد.گوشی های سونی اکسپریا مانند سایر محصول های سونی از ظاهر و طراحی بسیار زیبایی بهره می برند که با داشتن دوربین های با کیفیت با قابلیت ضبط فیلمهای ۴k و پشتیبانی از HDR می توانند تصاویر و فیلمهای شما را با بالاترین کیفیت برای شما ضبط کنند.

یکی از نکات جالب مربوط به رویکرد بخش موبایل این شرکت این است که کمپانی سونی یکی از مهمترین تولیدکنندگان سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند می باشد. تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند جدید از جمله آیفون XS مکس از سنسورهای این شرکت بهره می‌برند.

گوشی های هوشمند سونی

ولی سونی در ۲ سال اخیر با افت شدیدی از لحاظ فروش گوشی های هوشمند روبرو بوده است و یکی از دلایل این امر مشکلاتی بود که با اپراتورهای مخابرات آمریکا داشت و در آنتن دهی مشکل داشت. ارتباط نه‌چندان ایده‌آل این شرکت با اپراتورهای مخابراتی ایالت متحده سرانجام باعث قطع همکاری با این اپراتورها و افت شدید فروش گوشی های سونی در آمریکا شد.یکی دیگر از دلایل فروش کم گوشی های سونی قیمت بالای این اسمارت فون هاست که در مقایسه با برندهای دیگر و با همین امکانات معمولا کاربران ترجیح می دهند برندهای دیگر را تهیه کنند در واقع می توان گفت اگر شرکت سونی در بخش گوشی موبایل خود انعطافی نشان ندهد و همین رویه را ادامه دهد چه بسا بخش موبایل هم مانند بخش نوت بوک تولیداتش متوقف شود.

 

پلی استیشن سونی

اولین PlayStation سونی در سال ۱۹۹۴ میلادی وارد بازار شد. پلی استیشن ۲ هم حدودا شش سال بعد روانه بازار شد. همچنین PlayStation 3 نیز ۶ سال پس از PS2 به بازار آمد و پس از ۷ سال PS4 هم وارد بازار شد.برعکس گوشی های موبایل سونی که فروش کمی دارند و نتوانسته انتظارات را برآورده کند جالب است بدانید پرفروش ترین بخش محصولات سونی متعلق به پلی استیشن های سونی است.سونی در این زمینه یکه تاز بازار است و همه بازی دوستان می دانند که در این زمینه برتری سونی بر سایر کمپانی ها مانند مایکروسافت کاملا محسوس است.
شما می توانید پلی استیشن های سونی را در بانه هم تهیه کنید.جدیدترین پلی استیشن های سونی PS4 Pro است که فروش بسیار خوبی داشته است.

پلی استیشن سونی

دوربین های دیجیتال سونی

بخش دوربین کمپانی سونی در تولید دوربین سال به سال پیشرفت داشته است و توانسته است در این زمینه انتظارات مشتریان خود را برآورده کند.در زمینه دوربین های دیجیتالی شرکت سونی با شرکت کانن (Canon) و نیکون (Nikon) رقابت می کند.واقعا مقایسه این سه شرکت مطرح برای کسانی که در زمینه عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای هستند سخت است و نمی توان بصورت قطعی گفت که دوربین های کدام شرکت با کیفیت تر و یا بهتر است ؟
در این زمینه سونی توانسته است رقابت خود با شرکتهای مطرح دوربین سازی را حفظ کند و همچنان فروش خوبی از دوربین های خود داشته باشد.

محصولات سونی | دوربین سونی

تلویزیون سونی

تلویزیون سونی از محصولات پرفروش شرکت سونی است که هر ساله در نمایشگاه CES سونی پرچم دار خود را برای رقابت با غول های دیگر معرفی می کند.در سال ۲۰۱۹ تلویزیون اولد سونی A9G در این نمایشگاه بعد از تلویزیون اولد ال جی C9 دوم شد و نمره ۸.۸ را دریافت کرد.تلویزیون های سونی کیفیت تصویر و وضوح بسیار بالایی دارند و از لحاظ امکانات هم مدلهای هوشمند آنها دارای امکانات جالبی مانند پشتیبانی از اندروید ۸ ، Miracast ، قابلیت HDR که در کنار کیفیت تصویر ۴K تقریبا همه نیازهای مرتبط با یک تلویزیون ایده آل را رفع می کنند.
برای آشنایی بیشتر و خرید تلویزیون سونی از بانه می توانید به فروشگاه ما سر بزنید.

محصولات سونی | تلویزیون های سونی

ساندبار سونی

سونی در ساخت ساندبارهای با کیفیت بسیار خوب عمل کرده و ساندبارهای با کیفیتی را روانه بازار کرده است.از مدلهای جدید ساندبار سونی می توان به مدل HT-ST5000 اشاره کرد که هم طراحی زیبایی دارد و هم کیفیت صدای پیشرفته آن بگونه است که حس بودن در فیلم را به بیننده القا می کند.این ساندبار سونی دارای ۳ ورودی HDMI ، ورودی USB و پشتیبانی از بلوتوث می باشد.اگر شما دنبال یک ساندبار با کیفیت عالی هستید ساندبار ST5000 سونی می تواند یکی از گزینه های خوب باشد.

 

محصولات سونی | ساندبار سونی